Hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek

Tippek sérülések esetén - 1. rész

Kapcsolat Hogyan kerüljük el a csuklófájdalmat edzés során? Sajnos sokaknak fáj kisebb-nagyobb mértékben a csuklója edzés közben. Néhány gyakorlat jobban megerőlteti, megviseli a csuklót, és utána már be sem tudják fejezni az edzést, annyira érzékeny az igénybevett terület. A csuklófájdalom, ahogy említettük gyakran jelentkező probléma, ami azonban nemcsak az edzéseket, de a mindennapi teendőinket is megnehezíti.

Készítsen hatékony babérlevél-kenőcsöt. Mindig szüksége lesz erre a kenőcsre.

Fontos szem előtt tartani, hogy tehetünk ellene. De milyen módszerekkel kerülhetjük el a gyötrő csuklófájdalmakat? Milyen gyakorlatok javasoltak? Ezekre a kérdésekre adunk választ cikkünkben.

Meddig fáj a csonttörés?

Bizonyos gyakorlatoknál olyannyira megfájdulhat a csuklónk, hogy még az olyan egyszerű mozdulatok is kíméletlenül fájnak, mint egy bögre felemelése, az írás, a támaszkodás vagy a főzés. Általában a négykézláb végzett gyakorlatok, a plank és a tenyértámaszos edzések eredményeként képes ennyire megfájdulni a csukló. Ilyenkor arra figyeljünk, hogy a csuklót terhelő gyakorlatokat mindenképpen vonjuk ki az edzéstervből, így a sportról, a testmozgásról sem kell lemondanunk.

A legtöbb rutinos, edzeni szerető ember nem szívesen törődik bele, ha a csuklófájdalmak miatt néhány hét edzés kimarad.

Vállfájdalom 51 fajtája, 11 oka, 22 tünete és 5 kezelési módja [teljes]

Mozgásra mozgás a válasz — de kíméljük a csuklót! Az edzések íratlan aranyszabálya, hogy ha egy ízületünk fájdalommal jelez, azonnal csökkentenünk kell a terhelésen.

A gyakorlatokat ezután igyekezzünk úgy végezni, hogy a terhelt ízület minél kevesebbszer legyen igénybe véve. Ez azért is fontos, mert az ízület nem formálható, nem fog hozzáerősödni az erőnlétünkhöz.

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek lábízület duzzadt és fájó kezelés

Éppen ezért kell megfordítani a helyzetet: a saját erőnlétünket igazítsuk az ízületeink teherbírásához. Egy ízület akkor lesz strapabíró, ha az őt fogó izomcsoportok, ínszalagok azok.

Nem pihentetni, edzeni kell a fájós ízületeket! - Egészségtér

Amennyiben az izmok erősek, a csuklófájdalmakat is könnyebben elkerülhetjük. A csuklót erősítő tornáknak épp ezért nem az a célja, hogy a csuklót tovább terhelje, hanem az, hogy a csuklóízületet körülvevő izmokat megerősítse. Mitől alakulhat ki csuklófájdalom?

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek fáj a karon lévő ízület

Ha edzés, vagy akár teljesen hétköznapi tevékenységek során megfájdul a csuklónk, ne essünk azonnal kétségbe. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az ízület meg is sérült. Arra viszont mindenképp figyelmeztet a fájdalom minket, hogy az ízületet körülvevő izmok nem bírnak már több terhelést, ezért mindenképpen pihentessük a csuklót a nap hátralévő részében.

Célszerű csukló stabilizáló segédeszközt használni az ízület tehermentesítésére, ezzel a a gyulladás az ízületeken keresztül jár fájdalomtól és gyulladástól is megóvjuk.

Hasonló témájú cikkeink

A leterhelt izomzat ugyanis nem fogja jól a csuklóízületet, ezért a terhelés nem jó arányban oszlik meg: az ízület ezáltal többet visel, mint amennyire képes, ami pedig olyan fájdalommal járhat, hogy még a legapróbb feladatok is izzasztó küzdelemnek tűnhetnek.

Az edzés során tapasztalható csuklófájdalom megjelenésének okai Számos okot fel lehetne sorolni, ami meghúzódhat a háttérben, de nézzük most meg a legáltalánosabb eseteket.

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek glükózamin kondroitin 90 kapszula ára

Egyeseknél például az alkatuk miatt alakul ki, míg másoknál mozgásszervi megbetegedés az okozó. Vannak például, akiknél a terhesség miatt megváltozott hormonháztartás áll a háttérben.

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek a legjobb eszközök az artrózis kezelésére

A lényeg minden esetben az, hogy amint elkezd fájni a csuklónk, ne essünk azonnal kétségbe, de mindenképp kérjük ki szakorvos tanácsát, és persze pihentessük a fájó területet. Ha a diagnózis során kiderül, hogy nem ízületi megbetegedésről van szó, akkor elégséges a munkánk vagy az edzések során egyszerűen csak tehermentesíteni a fájó részt, ezáltal megóvjuk azt egy esetleges sérüléstől, amely miatt aztán hetekre kiesnénk a napi rutinunkból.

Végezzünk rendszeresen olyan gyakorlatokat, amelyek erősítik a csuklót fogó izomzatot.

Keresés eredménye

Ezáltal javíthatjuk az ízület teherbíró képességét is. Helyettesítő kéztartások az edzés során Már a bemelegítést érdemes a csukló kellő átmozgatásával kezdeni. Ezután erősítsük a csuklót néhány rövid gyakorlat erejéig. Például szorítsuk a kezünket ökölbe, majd nyissuk ki az ujjainkat.

Sportgyógyászati eszközök, tanácsok - CSAPATSPORT - CSAPAT-

Ismételjük ezt néhányszor mindkét kezünkön, majd nyújtsuk ki az alkar és a tenyér izmait úgy, hogy tenyerünket visszafeszítjük.

Ezt a gyakorlatot is ismételjük meg néhányszor. Az említett feladatokkal edzhetjük a csuklóban lévő izmokat, és enyhíthetünk a jelentkező fájdalmakon.

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek kenőcs és tabletták ízületi fájdalmakhoz

Fontos azonban, hogy a fájdalom enyhülése még nem jelenti azt, hogy el is fog múlni. Kerüljük továbbra is a csukló túlzott terhelését, amit különféle helyettesítő kéztartásokkal könnyen elérhetünk. Tenyértámasz helyett inkább alkartámasszal vagy ököltámasszal végezzük a gyakorlatokat. A csuklót igénybe vevő sportok például a tenisz vag a kézilabda esetén használjunk a csukló stabilitást biztosító segédeszközt.

hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek fájdalom az összes ízületben és egy ropogás

A csukló védelme a mindennapokban Fontos az edzéseken kívül is kímélni a csuklót, főleg, ha reggel 8-tól este 5-ig egy íróasztal előtt ülünk és gépelünk. Ilyen munka mellett érdemes elgondolkodni egy csuklóstabilizáló viselésén. A támasz segítségével elkerülhetjük a kellemetlen ízületi gyulladást, viszont hogyan lehet edzeni ha fájnak az ízületek után, pihenéshez ne viseljük, mert a folyamatos, merev tartás miatt a csuklóban lévő izmok elgyengülhetnek.

További a témáról